Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

zwiększanie poziomu sprzedaży

Na fali pandemii covid-19 wiele biznesów postawiło na rozwój sprzedaży internetowej. W wielu branżach to wręcz być albo nie być. Niestety jednak nowo powstałe sklepy internetowe często nie odnoszą takich sukcesów o jakich marzą ich właściciele. Jak zatem zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Niestety nie ma na to prostej recepty, jednak istnieją obszary, których rozwój z pewnością będzie krokiem ku powiększeniu przychodów z ecommerce.

Poznaj swoich klientów

Rozpoznanie potrzeb i upodobań klientów to must have każdego sklepu internetowego. Taka wiedza pozwala przygotować dedykowaną ofertę, efektywną komunikację i odnieść sprzedażowy sukces. Niestety jednak w wielu organizacjach brakuje usystematyzowania tej wiedzy. Problem ten dotyczy szczególnie firm zatrudniających wiele osób. Pracownicy w różnych obszarach mają często zupełnie odmienny obraz tego kto jest finalnym klientem sklepu. Dlaczego taka sytuacja może wpływać na poziom sprzedaży? Ponieważ działania nie są skoordynowane i każdy działa według własnego uznania. Dobrą praktyką jest zatem stałe prowadzenie analiz grup docelowych, jest to ważne z kilku powodów. Po pierwsze możemy uchwycić trendy i oferować klientom produkty wedle panującej mody – co może zwiększyć sprzedaż i konkurencyjności naszego sklepu. Z drugiej strony rozumiejąc potrzeby i upodobania klientów łatwiej jest przygotować efektywną komunikację, co w dużej mierze pozwoli na oszczędności w tym obszarze. Ostatnią choć nie mniej ważną zaletą prowadzenia stałej obserwacji klientów jest usystematyzowanie wiedzy w organizacji, co jest szczególnie ważne w obliczu rotacji pracowników w firmie. Dogłębna wiedza na temat zachowań klientów pozwoli nam łatwiej i taniej wprowadzić nowe osoby do organizacji zachowując przy tym ustaloną strategię biznesową.

analiza grup docelowych

Zadbaj o user experience

O domknięciu koszyka często decydują detale: ogólne wrażenie wizualne, intuicyjność interfejsu czy wygoda korzystania ze sklepu. Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym wiąże się zatem z nieustannym śledzeniem użytkowników i testowaniem nowych rozwiązań poprawiających doświadczenia użytkowników z serwisem. Gra jest warta świeczki, ponieważ często minimalne mogłoby się wydawać zmiany mogą znacząco zwiększyć poziom konwersji w sklepie internetowym. Z doświadczeń pracy z naszymi klientami wiemy, że nawet uproszczenie formularza zakupu może przynieść znaczącą poprawę poziomu sprzedaży. Jednym z ciekawych, rynkowych przykładów dbałości o obszar doświadczeń klienta jest znaczące zwiększenie konwersji z bloga Brand24. Pozwólmy Michałowi Sadowskiemu CEO Brand24 opowiedzieć o sukcesie zespołu:

Pamiętaj o satysfakcji klientów

Zaskakująco często sklepy internetowe zapominają o swoich klientach tuż po tym jak zakupiony przez nich towar opuszcza magazyn. Klient z osoby niezwykle mile widzianej zmienia się w utrapienie. Takie podejście wpływa na poziom satysfakcji z zakupów i co za tym idzie obniżeniem lojalności klientów. Jak mawiają starzy marketingowcy:

Jeden zadowolony klient powie o firmie trzem znajomym, a niezadowolony dziesięciu.

Niestety w świecie internetu sytuacja jeszcze bardziej się skomplikowała, niezadowolony klient może szybko o swojej złości poinformować tysiące ludzi. Z drugiej zaś strony klient, którego już raz przekonaliśmy do zakupu naszych produktów będzie zdecydowanie łatwiejszy do przekonania po raz drugi. Utrata “łatwego” zarobku byłaby w takim razie zwykłym marnotrawstwem. Podstawową rekomendacją w tym obszarze jest zatem pomiar satysfakcji klientów na każdym etapie procesu zakupowego. Analizując na bieżąco opinie klientów jesteśmy w stanie szybko namierzyć i wyeliminować z procesu problematyczne elementy.

Nie ma jednej recepty na sukces

Każdy z powyższych obszarów jest bardzo ważny i należy więc szczególnie o niego zadbać myśląc o rozwoju sprzedaży w ecommerce. Niestety jednak każdy przypadek sklepu internetowego jest inny i często trudno jest od razu wykryć źródło problemu. Jeśli chcesz porozmawiać o zwiększeniu sprzedaży w Twoim sklepie internetowym umów się na bezpłatną konsultację z naszym ekspertem.

Polecane artykuły
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
4 miesięcy temu

[…] tylko te firmy, które zadbają o każdy element procesu zakupowego (warto zajrzeć do naszego artykułu na ten temat). Możemy spodziewać się zatem gwałtownego rozwoju firm technologicznych wspomagających […]

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x